NOČ BRANJA, 13. in 14. april 2018

Pa smo jo le dočakali – NOČ BRANJA, namreč. Odvijala se je v petek, 13., in v soboto, 14. aprila na naši šoli. 24 nadarjenim učencem in naj bralcem OŠ Hoče se je pridružilo še 13 nadarjenih učencev in naj bralcev OŠ Miklavž na Dravskem polju. Skupaj so se družili v zanimivih, sproščenih in ustvarjalnih delavnicah od petka od 18. ure do sobote do 10. ure. Rdeča nit noči branja je bila tema »Cankar in moja domovina«.

Ob prihodu smo se najprej zbrali v spodnji avli, kjer je organizatorica, socialna pedagoginja Jasna Bohnec, pozdravila učence in jim podala kratka navodila za namestitev. V zgornji avli je organizatorica, pedagoginja Karmen Srnko, usmerjala učence v njihove »spalne prostore«.  Učenci so svojo prtljago odnesli v učilnice, v katerih so kasneje spali in si uredili vsak svoj prostor za spanje.

Tako učenci kot učitelji obeh šol smo se nato zbrali v zgornji avli, kjer je Jasna Bohnec še enkrat pozdravila vse prisotne, predstavila učitelje, ki smo sodelovali na noči branja (poleg učiteljev naše šole sta sodelovali tudi mentorici OŠ Miklavž, knjižničarka Metka Lovišček in pedagoginja Živa Krajnc), in potek dejavnosti v tem večeru. Sledil je nagovor g. ravnatelja, Alojza Veličkega, ki nam je zaželel prijetno druženje in uspešno tkanje novih stikov ter prijateljskih vezi med učenci obeh šol. Učenci so se takoj zatem pričeli spoznavati ob socialnih igrah, ki jih je vodila Jasna Bohnec.

Po začetnem druženju so se učenci povsem naključno, z žrebanjem barvnih lističev, razdelili v 4 skupine.

Skupino, ki je izvlekla modre lističe, je učitelj Aleš Tuš odpeljal v učilnico za gospodinjstvo, kjer so učenci pod vodstvom učiteljice Joce Lipuš poskrbeli za pripravo večerje. Pri pripravi pic sta učencem pomagala tudi učitelja Aleš Tuš in Aleksander Duh. Pripravili so kar tri vrste pic – s šunko in sirom, vegetarijansko in brezglutensko. Manjkala ni niti sladica – odlična sadna kupa.

Učenci, ki so izžrebali rdeče lističe, so se z učiteljico Anito Kokol odpravili na delavnico, kjer so preizkusili svoje ročne spretnosti. Iz blaga so sešili veliko slovensko zastavo in prav tako velik grb. Pri delu so se zelo potrudili. Ustvarjali so tudi z ogljem. Narisali so dva veljaka slovenske književnosti, Ivana Cankarja in Franceta Prešerna.

Ustvarjalna pa je bila tudi bela skupina, ki je v angleščini ustvarjala pod vodstvom učiteljice Nataše Nikolič. Učenci so v angleški delavnici v slovenščini prebrali Cankarjevo Skodelico kave in jo nato v angleščini predstavili v obliki stripa.

Učenci, ki so izžrebali rumene lističe, so odšli s knjižničarko Lidijo Mazgan v šolsko knjižnico. Preizkušali so se v branju besedil na različne načine (hitro, pojoče, prestrašeno …) in na zvočni signal menjavali svoje mesto. Nato so se seznanili s temo večera in prisluhnili besedilu Pehar suhih hrušk. Zelo jih je vznemirila, zato je kar nekaj časa potekal sproščen pogovor na osrednjo temo. Učenci so nato s pomočjo sličic iz besedila v ustreznem zaporedju nizali ustno obnovo. Za predstavitev so si izbrali tudi inštrument (triangel, palčke, boben, zvončke …), s katerim so ponazorili dogajanje.

Po delavnicah so se učenci okrepčali z okusno večerjo in med seboj poklepetali.

Sledila je gibalnica pod vodstvom učiteljice Mojce Kolarič in vzgojiteljice Martine Golob. Učenci so se ob glasnih ritmih sodobne glasbe dobro razgibali in si nabrali nove energije za dejavnosti, ki so še sledile ta večer.

Divje ritme glasbe je nato zamenjala umirjena čajanka. Učenci so v knjižnici ob skodelici čaja ali žitne kave in slastnih piškotih prisluhnili pripovedovanju knjižničarke. Skozi slikanico Mojiceje Podgoršek »Ivan in skodelica črne kave« so spoznali Cankarjevo življenje ter prisluhnili učitelju zgodovine Aleksandru Duhu o takratnem času.

Ura je že skoraj odbila polnoč, ko so se učenci podali na lov za skritim zakladom. Sama priprava skritega zaklada je zahtevala precej časa, zato je učiteljicama Katji Frece in Olgi Olas Kovač pri končni pripravi pomagala tudi pedagoginja Karmen Srnko. Naloge lova za skritim zakladom so bile zelo domiselne in seveda povezane s samo temo – Ivanom Cankarjem. Učenci so se z žrebanjem lističev ponovno razdelili v 4 skupine in dobro poslušali navodila učiteljice Katje Frece. Vsaka skupina je dobila navodila za pot še v pisni obliki in svojo učiteljico spremljevalko, ki je nadzirala ali učenci na poti natančno upoštevajo vsa navodila. Učenci so morali predramiti svoje možgančke in biti ustvarjalni, najpomembnejše pa je bilo dobro sodelovanje skupine. Na koncu je vsak učenec dobil oz. si je izdelal svoj skriti zaklad.

Ker je bila ura že precej pozna, so se učenci počasi odpravili k počitku. Pred spanjem so lahko še nekaj časa brali v temi z nočno lučko, a jih je branje kmalu zazibalo v spanec. Noč je res hitro minila in že smo vstali. Za zajtrk smo pojedli okusne rogljičke, popili čaj in že smo bili pripravljeni na nove dejavnosti.

Učenci so po skupinah, v katerih so ustvarjali prejšnji večer, predstavili svoje delo in izdelke. Nastale so izvirne in ustvarjalne stvaritve. Nato smo hitro pospravili učilnice, da je za zaključek ostal še čas za sproščujoče in zabavne socialne igre v telovadnici.

In še nekaj vtisov učencev. Všeč jim je bilo:

  • druženje in spoznavanje novih prijateljev,
  • veliko smejanja,
  • čajanka s pecivom,
  • iskanje skritega zaklada,
  • branje knjig ponoči …

Nekaterim učencem je bilo všeč prav vse.

Ob 10. uri smo se zadovoljni, polni lepih vtisov poslovili in obljubili, da prihodnje leto dogodek ponovimo.

 

Besedilo pripravili: Karmen Srnko in Lidija Mazgan

Fotografije: Jasna Bohnec

(Skupno 346 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dostopnost